
Колата имала хидравлични барабанни спирачки и на 4те си колела,газови амортисиори отпред и обикновени маслени отзад.Започват да слагат и 767 кубиков мотор който произвел 27к.с. и максималната скорост била 110 к/ч.
За разлика от Фиат 500 и Фолксваген "костенурка" колата имала добра вентилация и размразителна система.
Заради големия успех на моделите 500 и 600 други автомобилостроители решават да направят "подобни" коли и на бял свят се появяват Сеат 600 ,Застава 750/850 ,която копира донякъде и Фиат 850 и най -интересния за нас Запорожец 965 .ЗАЗ произвеждат колата от 1960 до 1963г. и твърдят ,че дизайна е бил създаден в СССР.Модела на Сеат пък добива популярност в бедните страни от Африка а и не само там.Моделите се разпространяват и в почти цяла Европа включително Германия!

С течение на времето се появили различни модивикации.Имало и спортна версия,която се отличавала с 499 кубика и цели 21к.с. от двуцилиндровия мотор.Имала и чевена линия по цялото купе.Както и Фиат 600 ,500 също бил с 4 скоростна кутия.Което допринасяло и за икономичността ,която гонели производителите.( Иначе биха сложили кутия с 3 скорости).
Модела 500 се произвеждал до 1975г. и различните модификации включвали спортен изглед,хромирани брони,подобрени табла ,скоростен лост от пода,врати които се отварят на обратно (нарекли ги самоубиствени).Една от тях била комби и двигателят бил под мястото за багаж.


500 и 600 всъщност не били първите малки коли в Европа.Преди тях Фиат произвежда Тополоно( малка мишка) ,който се водел микрокола за двама.Развитието на 600 било следното:Фиат 850 ,Фиат 127( които били нещо като първите хечбек),Фиат Уно и Фиат Пунто.Как е било при 500 :Фиат 126,Фиат Чинкуеченто,Сейченто.През 2004 Излиза концептуален модел на 500 По случай 50 години от създаването на оригинала.До тогава хората изобщо не са забравили модела от 50те и снимките го доказват:

Двигателите са от ново поколение . Икономични ,но същевременно много гъвкави като стигат до 100км за средно около 11сек. Въпреки ,че е малка тя се води 4 места и при Европейския тест за сигурност получава пълните пет звезди .

Фиат започват да произвеждат и Abarth версия на 500 с много екрси ,спортно окачване и избор от два двигателя с турбо :Аbarth със 133к.с. и Abarth SS със 160к.с.
Може би за някои учудващо Фиат неможе да смогне на поръчките за модела 500 в някои страни.Продажбите общо надминават 200 000 като модела все още не се предлага в някои големи автомобилни пазари,какъвто е примерно Англия.
Няма коментари:
Публикуване на коментар